http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php?title=Koncepcje_edukacji_przedszkolno-szkolnej_dzieci._Niekt%C3%B3re,_wybrane_-_has%C5%82o_otwarte&feed=atom&action=historyKoncepcje edukacji przedszkolno-szkolnej dzieci. Niektóre, wybrane - hasło otwarte - Historia wersji2024-03-29T12:03:26ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.25.2http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php?title=Koncepcje_edukacji_przedszkolno-szkolnej_dzieci._Niekt%C3%B3re,_wybrane_-_has%C5%82o_otwarte&diff=677&oldid=prevAdmin o 20:50, 14 lut 20192019-02-14T20:50:24Z<p></p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr style='vertical-align: top;'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Wersja z 20:50, 14 lut 2019</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="L71" >Linia 71:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 71:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Dlaczego przedstawiam tę koncepcję analizując warunki wspierania dzieci w ich rozwoju, w kierunku radzenia sobie z nowymi zadaniami w przestrzeni szkolnej? Otóż, po pierwsze dlatego, że Autor stawia na takie właśnie umiejętności; po drugie dlatego, że stawia na samorealizację, samokontrolę co w nowej sytuacji szkolnej może gwarantować dziecku minimalizację lęku przed nowym, o czym z troską pisał dawno temu J.A. Komeński, po trzecie, dlatego, że proces edukacji bazuje na zadaniach otwartych i/lub zamkniętych co przysparza umiejętności wykonawczych ale też i koncepcyjnych, umiejętności radzenia sobie z poszukiwaniem sposobów rozwiązania zadań związanych z nauką szkolną, a co we współczesnej nam cywilizacji bardzo jest podkreślane z punktu widzenia osiągania powodzenia życiowego/szansy, po czwarte dlatego, że stawia na zabawę i jej dwie funkcje: przystosowawczą i korekcyjną, co bez wątpienia dodaje nauce spokoju i opanowania, po piąte dlatego, że stawia na swobodne łączenie się dzieci w grupy, bez rygoru kryterium wieku, co leży także w sferze moich propozycji edukacyjnych. Ostatni argument dotyczy przekonania, że edukacja ma dawać dziecku narzędzia poznawania świata i siebie i jest on także zbieżny z moim poglądem na dobór treści edukacyjnych. Dzieci wiedzą po się uczą, wiedzą, że mogą odnajdować własną drogę do sukcesu/osiągnięć. Edukacja ma to jedynie umożliwiać, otwierać, prowokować.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Dlaczego przedstawiam tę koncepcję analizując warunki wspierania dzieci w ich rozwoju, w kierunku radzenia sobie z nowymi zadaniami w przestrzeni szkolnej? Otóż, po pierwsze dlatego, że Autor stawia na takie właśnie umiejętności; po drugie dlatego, że stawia na samorealizację, samokontrolę co w nowej sytuacji szkolnej może gwarantować dziecku minimalizację lęku przed nowym, o czym z troską pisał dawno temu J.A. Komeński, po trzecie, dlatego, że proces edukacji bazuje na zadaniach otwartych i/lub zamkniętych co przysparza umiejętności wykonawczych ale też i koncepcyjnych, umiejętności radzenia sobie z poszukiwaniem sposobów rozwiązania zadań związanych z nauką szkolną, a co we współczesnej nam cywilizacji bardzo jest podkreślane z punktu widzenia osiągania powodzenia życiowego/szansy, po czwarte dlatego, że stawia na zabawę i jej dwie funkcje: przystosowawczą i korekcyjną, co bez wątpienia dodaje nauce spokoju i opanowania, po piąte dlatego, że stawia na swobodne łączenie się dzieci w grupy, bez rygoru kryterium wieku, co leży także w sferze moich propozycji edukacyjnych. Ostatni argument dotyczy przekonania, że edukacja ma dawać dziecku narzędzia poznawania świata i siebie i jest on także zbieżny z moim poglądem na dobór treści edukacyjnych. Dzieci wiedzą po się uczą, wiedzą, że mogą odnajdować własną drogę do sukcesu/osiągnięć. Edukacja ma to jedynie umożliwiać, otwierać, prowokować.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></del></div></td><td colspan="2"> </td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{|class=wikitable style="width: 70%"</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{|class=wikitable style="width: 70%"</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="L109" >Linia 109:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 108:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|2.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|2.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|Kategorie opisu międzykulturowości </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|Kategorie opisu międzykulturowości </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|# Relacje między podmiotami- nosicielami cech danej kultury.  </div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>|</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Relacje między podmiotami- nosicielami cech danej kultury.  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Status i społeczne wartościowanie kultury.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Status i społeczne wartościowanie kultury.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Uznanie i tolerancja dla odmienności kultury i jej reprezentantów.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Uznanie i tolerancja dla odmienności kultury i jej reprezentantów.</div></td></tr>
</table>Adminhttp://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php?title=Koncepcje_edukacji_przedszkolno-szkolnej_dzieci._Niekt%C3%B3re,_wybrane_-_has%C5%82o_otwarte&diff=676&oldid=prevAdmin: Utworzono nową stronę "Wiele jest ciekawych i sensownych propozycji pomocy dziecku w nabywaniu umiejętności i wiadomości, ułatwiających mu przekroczenie progu szkolnego, ale są to z regu..."2019-02-14T20:48:45Z<p>Utworzono nową stronę "Wiele jest ciekawych i sensownych propozycji pomocy dziecku w nabywaniu umiejętności i wiadomości, ułatwiających mu przekroczenie progu szkolnego, ale są to z regu..."</p>
<a href="http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php?title=Koncepcje_edukacji_przedszkolno-szkolnej_dzieci._Niekt%C3%B3re,_wybrane_-_has%C5%82o_otwarte&diff=676">Podgląd zmian</a>Admin